Etykiety

dom (5) komputer (9) kuchnia (4) opinie (9) podróże (2) porady (7) rower (1) rozważania (1) sprzęt (23) technika (4) testy (5) wiara (1) zdrowie (3)

piątek, 13 maja 2011

Rewolwer alarmowy Reck model 36 long cal. .22 ( 6 mm) – test praktyczny i opinia.



Ten Smith&Wesson nabyłem do odstraszania psów. Rewolwery hukowe są najbardziej skuteczne w odpieraniu ataków tych bestii.
A teraz dane techniczne, zalety i wady z praktyki kilku dni ostrego użytkowania.
Dane techniczne ( produkcja made in Germany, rozprowadza firma Kolter ):
1. Wymiary: 155x110x33 mm, 7 strzałowy
2. Naboje ślepe long ( najlepsze ) lub short
3. Waga z amunicją long – 500g (dla porównania rewolwer Baflo 9 obrzyn waży 640g )
4. Korpus solidny, bębenek pełny, wykonane ze stopu niemagnetycznego ( prawdopodobnie ZnAl )
5. Kolor czarny, matowy, dobrze wykonany
6. Bębenek pełny, na całej długości lufy jest przegroda.
7. W komplecie jest krótka nasadka do wystrzeliwania rac ( większy gwint niż do Baflo 9 )
- można dokupić nasadkę długą, z której ok 1/3 dalej się strzela ( testy na drugim i trzecim filmie )
Zalety:- lekki, poręczny, małe gabaryty, z łatwością wchodzi do kieszeni lub saszetki ( największy atut )
- intuicyjna i łatwa obsługa
- lekko chodzi spust
- daje duży huk z naboi long ( short są słabe, biją jak kapiszony )
Wady ( niewielkie )
- za luźno wchodzą naboje ( przy pochyleniu otwartego bębenka łatwo wypadają )
- przy strzelaniu z nasadką w rękę czasami uderzają iskry ( nasadka ma idiotyczne boczne otwory!)
- spora cena ( żeby nie promocja to bym nie kupił, ale teraz jestem zadowolony )
Mój pierwszy rewolwer Baflo 9 nadaje się do przewożenia rowerem, ale do noszenia przy sobie nie za bardzo, bo jest za ciężki i spory gabarytowo. Dlatego kupiłem lżejszy rewolwer Recka.
Uwaga: raz na jakieś 40-50 strzałów nabój nie wypali i zwykle jest to wina nabojów, a tylko czasami zbyt słabym pociągnięciem spustu. To samo się zdarzało się na każdym moim rewolwerze.
Załączam filmy z testów dniem i nocą oraz fotki.
http://www.youtube.com/watch?v=EKCjE25kXek



http://www.youtube.com/watch?v=QRjHaKDu6p8














13 komentarzy:

  1. ja mam mały stary pistolecik hukowy na 6mm short są dosyć głośne choć nie takie jak bym chciał jednak teraz planuje zakup Zoraka R1 k-10 na kule gumowe 10mm i naboje short 6mm iest strzał z prędkością 170m/s i huk dla efektu i nie tylko w prawdzie drogo ale myślę że warto mało że bandyta pies lub sąsiad ucieknie to na wszelki wypadek może jeszcze w dupe dostać ;p
    A no i bym zapomniał dosyć dobry blog artykuł jednak daj więcej filmików ;p

    OdpowiedzUsuń
  2. Też się tym Zoraki interesowałem. Może być niezły sprzęt ale bałem się, że jak strzelę np. do psa na ulicy to kulka rykoszetując może trafić człowieka. Nawet jakby się nic nie stało to mogłaby być zadyma! No i ma spore gabaryty.
    Dlatego wybrałem Recka.
    Dzięki za dobre słowo odnośnie bloga. Dałbym więcej filmików ale nie zawsze mam na to czas - rozumiesz, praca.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam,
    Czy ten rewolwer posiada iglicę, tak jak RG 56, jeżeli tak to jaką okrągłą, czy płaską ? (jakie robi dziurki na spłonce okrągłe, czy płaskie)

    Pozdrawiam.

    P.S.
    Zorakiego nie polecam, gdyż pękają w nim bębenki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, ma iglicę - pokazałem na dodatkowej fotce.
    Dobrze, że wspomnialeś o Zorakim - nie wiedziałem, że taka tandeta.

    OdpowiedzUsuń
  5. Może nie tyle, co tandeta, ale lubi tak jak naisałem wcześniej pęknąć bebenek po strzale. Poza tym pistolet jest wykonany perfekcyjnie.
    Widzę, że w Recku kurek uderza bezpośrednio w iglicę, a nie zurzywa się, tzn. "nie sklepuje" w miejscu, gdzie uderza ?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie nie zauważyłem śladów zużycia. Kurek ma na wstawkę z innego metalu ( pewnie twardszego ) i ta wstawka uderza w iglicę. Widać to na zdjęciu.

    OdpowiedzUsuń
  7. A cha, a czy mogę jeszcze Ciebie prosić, abyś zrobił zdjęcie z otwartym bębenkiem od strony uderzenia iglicy. Ale byś musiał zrobić tak: wysunąć bębenek odciągnąć bezpiecznik bębenka i wtedy oddać strzał "na sucho" nie puszczając języka spustowego. Wtedy będzie ładnie widać iglicę ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, strzał na sucho OK ale iglicy nie widać. Rusznikarzem nie jestem, może fachowiec by dał radę. Mogłem jedynie zrobić fotkę w maks zbliżeniu od strony uderzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. From italy
      I fori del cilindro sono in asse ingresso con uscita puoi mandare una foto con luce

      Usuń
    2. Purtroppo, non posterò più foto. Questi devono essere abbastanza.

      Usuń
  9. Te wszystkie istolety i rewolwery, to wielka lipa bo są wszystkie z cynkalu i się szybko zużywają,
    Jestem ciekawy czy jest jakiś model trwały ze stali ?

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie masz racji. ZnAl nie jest zły. Jeden rewolwer z tego stopu mam ponad 6 lat i nadal działa.

    OdpowiedzUsuń
  11. Can you put 6mm & 9mm munitie in this weapon?

    OdpowiedzUsuń