Etykiety

dom (5) komputer (9) kuchnia (4) opinie (9) podróże (2) porady (7) rower (1) rozważania (1) sprzęt (23) technika (4) testy (5) wiara (1) zdrowie (3)

sobota, 19 grudnia 2009

Excel 2007 – polecenie „usuń duplikaty” źle działa. Usuwa też dobre wiersze!

Często korzystam z Microsoft Office Excel 2007. Mam do czynienia z łączeniem danych i usuwam powtarzające się wiersze, żeby nie mieć duplikatów. Miałem zaufanie, że usuwa właściwie – niestety nie!
Próbowałem usunąć duplikaty z wierszy 1 kolumnowych w układzie:
WrocławKotlarska
WrocławKotlarska
WrocławKotlarska11
Polecenie powinno zostawić dwa wiersze” WrocławKotlarska i WrocławKotlarska11”.
Niestety, zostawiało tylko jeden wiersz – WrocławKotlarska. Czyli usuwa też wiersz pojedynczy, który nie ma duplikatu!
Próbowałem zmienić format komórek, wstawiać do nowego arkusza – nic nie pomogło.
Rozwiązałem problem – trzeba całkowicie zamknąć Excela, utworzyć zupełnie nowy skoroszyt i do czystego arkusza w nim skopiować dane. Dopiero wtedy polecenie działa dobrze.
Wniosek – żeby mieć pewność, że dobrze usunie powtarzające się wiersze, trzeba pracować na całkowicie nowym skoroszycie i przeprowadzić test z przypadkowymi wierszami.
To już drugi problem z tym Excelem – pierwszy miałem z zaznaczaniem komórek – zaznaczał 4 zamiast jednej i nie pomagały żadne porady Microsoftu zawarte w pomocy. Pomogło zamknięcie Excela i zrestartowanie komputera.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz